can we do this with 4.83 ofw

Discussion in 'General PS3 Discussion' started by grayfox, Oct 11, 2018.

  1. 31
    5
    7
    grayfox

    grayfox Forum Noob

    Joined:
    Feb 20, 2018
    Messages:
    31
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    7
    Gender:
    Male
    wheen am on 4.81 i got this tutorial from another forum
    so can we skip 4.83 update by doing this


    1. First, download the PS3 Proxy Server GUI
    Also, you need .net Framework 1.1 from here

    2. After the successful installation you start the program with admin permissions. Start the windows commandline cmd.exe and enter ipconfig, copy the first ip address and paste it into the proxy tool. It should be something like 192.168.100.xxx

    3. Now goes to the PS3 in the network settings on Internet connection settings. For the part proxy settings you use the same address as above. And as a port 8080

    4. Now go back to the pc set in proxy gui a hook on "ps3" and then on start. Make sure you enter the same ip and port 8080

    5. Go back to the ps3 and click on "System Update" and check for updates

    6. If all goes well, you should see weblinks in Proxy Gui under logs. Copy it from the link where behind update-list.txt can be seen.

    7. Insert this full link under the menu point "replace" in the left column.

    8. Now you click on your dekstop with right click on "new editor" and enter the following EUR code:
    Code:
    # EU
    Dest=85;CompatibleSystemSoftwareVersion=4.8100-;
    Dest=85;IncrementalUpdateVersion=0001036c-0001036c;ImageVersion=000104e2;SystemSoftwareVersion=4.8100;CDN=http://deu01.ps3.update.playstation...447c9c409c036041/PS3PATCH.PUP;CDN_Timeout=30;
    Dest=85;ImageVersion=000104e2;SystemSoftwareVersion=4.8100;CDN=http://deu01.ps3.update.playstation...447c9c409c036041/PS3UPDAT.PUP;CDN_Timeout=30;


     
    esc0rtd3w likes this.
  2. 4,213
    3,765
    372
    DeViL303

    DeViL303 Developer

    Joined:
    Jan 23, 2016
    Messages:
    4,213
    Likes Received:
    3,765
    Trophy Points:
    372
    Gender:
    Male
    Location:
    Ireland
    Home Page:
    You can try, you would need to use 4.82 files though. Some users here have already tried it and said it didn't work, but im not sure if they used correct files and software.

    http://www.psx-place.com/threads/tut-how-to-sign-in-on-ofw-4-81-activate-your-system.16603/page-3
     
  3. 31
    5
    7
    grayfox

    grayfox Forum Noob

    Joined:
    Feb 20, 2018
    Messages:
    31
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    7
    Gender:
    Male
    i just need to go online playing GTA V i dont and didnt use han files on this console
     
  4. 4,213
    3,765
    372
    DeViL303

    DeViL303 Developer

    Joined:
    Jan 23, 2016
    Messages:
    4,213
    Likes Received:
    3,765
    Trophy Points:
    372
    Gender:
    Male
    Location:
    Ireland
    Home Page:
    This is proxy method is now confirmed to be working on 4.82, you can sign in to PSN.
     
    grayfox likes this.
  5. 31
    5
    7
    grayfox

    grayfox Forum Noob

    Joined:
    Feb 20, 2018
    Messages:
    31
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    7
    Gender:
    Male
    thank you
    i will see that
     
  6. 2
    0
    5
    submelolmod

    submelolmod Forum Noob

    Joined:
    Oct 6, 2018
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    5
    Gender:
    Male
    Just update your console to 4.83 if you dont use han toolbox etc
     
  7. 14
    0
    5
    Ricardo Figueroa

    Ricardo Figueroa Forum Noob

    Joined:
    Oct 11, 2018
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    5
    Gender:
    Male
    I tried this method but it don't seem to work. At first the program would close without the .net framework installed, I installed it. Now the program wont close but what's happening is I can't connect online using this ps3 web server app.
     
  8. 4,213
    3,765
    372
    DeViL303

    DeViL303 Developer

    Joined:
    Jan 23, 2016
    Messages:
    4,213
    Likes Received:
    3,765
    Trophy Points:
    372
    Gender:
    Male
    Location:
    Ireland
    Home Page:
    Its working for lots of people so we know this method works, read the thread , you might find something there that you have been missing.
    http://www.psx-place.com/threads/tut-how-to-sign-in-on-ofw-4-81-activate-your-system.16603/
     
  9. 14
    0
    5
    Ricardo Figueroa

    Ricardo Figueroa Forum Noob

    Joined:
    Oct 11, 2018
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    5
    Gender:
    Male
    I know this is gonna sound stupid but I've tried that, even turning off my windows firewall. Even with the popup that comes up asking to use yur firewall. My only guess is it's a virus program blocking access from the psn. I don't really need to get it online, I kinda prefer keeping it offline but with a Ethernet plugged in so I can toggle the HAN. My only gripe right now is it's not working for me which sucks but I also havee a cfw slim, just kinda careful on how I connect online without getting banned etc etc cuz that happened to a cfw fat that I had a long time ago even tho all my ps3 iso backups were legit
     

Share This Page