best WebMAN-Mod console CFW Rebug-4.84 ???

Discussion in 'Homebrew Development' started by Algol, Jun 26, 2019.

1. 74
    41
    42
    Algol

Algol Member

Trophy Points:
    42
    Bonjour AldosTools.

Pourrais-tu m'indiquer quelle est la meilleure version du Mod pour une console en CFW de type Rebug-4.84.2 REX ??? Je te pose cette question car je viens d'installer la version 1.47.24-1 et le sLaunch se plante ainsi que le WebMAN-MOD lors du lancement des jeux (test jeux PS1). Je suis revenu en 1.47.09 mais il me semble préférable d'utiliser la meilleure mise à jour possible pour cette console en CFW Rebug REX.

Merci par avance.

In English by Google-Trad :

Hello AldosTools.

Could you tell me what is the best version of the Mod for a CFW console type Rebug-4.84.2 REX ??? I ask you this question because I just installed version 1.47.24-1 and the sLaunch crashes and the WebMAN-MOD when launching games (test PS1 games). I came back in 1.47.09 but it seems to me preferable to use the best possible update for this console in CFW Rebug REX.

Thanks in advance.

2. 3,088
    4,953
    372
    aldostools

aldostools Developer Developer

Trophy Points:
    372
    Merci pour votre message. Je ne suis pas au courant de ce bug.
    Pourriez-vous préciser les étapes pour reproduire le bug?

Thanks for your message. I'm not aware of this bug.
    Could you specify the steps to reproduce the bug?

3. 74
    41
    42
    Algol

Algol Member

Trophy Points:
    42
    Ok, alors je t'explique mes constats récents : (CECH-2504B)

- Si j'installe la version "light" du MOD, j'ai l'impression que tout fonctionne bien, mis à part que le sLaunch ne lance aucun jeu même s'il les fait apparaître dans le cadre. Il sort mais aucun jeu n'est monté (jeu demandé non monté). Aucun test du MOD seul.
    - Si j'installe la version "normale" du MOD, la led de présence tension clignote en "vert-rouge" assez vite et ceci au moins 3 minutes. En plus, dès que je suis dans "mes jeux", une "roue tournante" s'affiche sous le dossier PLAYSTATION (jeux PS1) et reste là, à tourner sans fin.
    Les jeux PS3 sur DD interne ou sur clef USB (port gauche) en NTFS se lancent bien. Les jeux PS1 (clef USB port droite) sont vus mais le lancement passe en accès en boucle sans démarrage du sigle PLAYSTATION (écran tout noir). Les jeux PS2 sur DD interne se lancent bien.
    - Si j'installe la version "complète" du MOD, là aussi la led de présence tension reste très longtemps clignotante "vert-rouge", l'accès au contenu de "mes jeux" est impossible tant que cette led clignote. Après son passage en "vert fixe", apparition permanente de la "roue tournante", si un clique dessus elle s'ouvre mais rien dedans. Aucun lancement de jeux PS1 via le sLaunch, écran noir sans apparition du sigle PSX, accès récurrent à la clé USB (USB2 rapide) mais pas de jeu. "Quitter le jeu" possible par la touche PS. Le souci est identique si je lance un jeu PS1 depuis le MOD (par "Mes jeux"). Lancement (et arrêt) correct de jeux PS2 (interne en ISO) et PS3 sur support NTFS (ISO) et en DD interne (ISO).

Voila mes constats, si tu peux y apporter une réponse avec une mise à jour pour les consoles en CFW Rebug-4.84.2/Cobra-8.1 activé ce serait super sympa.

In English :

Ok, so I explain to you my recent findings: (CECH-2504B)

- If I install the "light" version of the MOD, I feel that everything works fine, except that the sLaunch does not launch any game even if it makes them appear in the frame. He goes out but no game is mounted (requested game not mounted). No MOD test alone.
    - If I install the "normal" version of the MOD, the presence LED voltage flashes in "green-red" fast enough and this at least 3 minutes.In addition, as soon as I'm in "my games", a "rotating wheel" appears under the PLAYSTATION folder (PS1 games) and stays there, spinning endlessly.
    PS3 games on internal HDD or on USB key (left port) in NTFS start well. PS1 games (USB port right) are seen but the launch goes into loop access without starting the acronym PLAYSTATION (all black screen). PS2 games on internal DD are launching well.
    - If I install the "full" version of the MOD, again the presence LED voltage remains a long flashing "green-red", access to the content of "my games" is impossible as this led flashes. After its passage in "fixed green", permanent appearance of the "rotating wheel", if a click on it opens but nothing in it. No launch of PS1 games via the sLaunch, black screen without appearance of the acronym PSX, recurring access to the USB key (USB2 fast) but no game. "Leave the game" possible with the PS key. The problem is the same if I run a game PS1 from the MOD (by "My games"). Correct launch (and stop) of PS2 games (internal to ISO) and PS3 on NTFS (ISO) and internal DD (ISO).

Here are my findings, if you can provide an answer with an update for consoles in CFW Rebug-4.84.2 / Cobra-8.1 activated it would be super nice.

@+

4. 3,088
    4,953
    372
    aldostools

aldostools Developer Developer

Trophy Points:
    372
    So the issue is mounting your PSXISO on NTFS.
    Do they work if you copy the ISO to /dev_usb000/PSXISO or /dev_hdd0/PSXISO?

Have you tried re-scanning the content when you switch between full & lite edition?

Are your PSXISO MODE2/2352 or different?

Algol likes this.
  5. 74
    41
    42
    Algol

Algol Member

Trophy Points:
    42
    Non, mes ISO de type PSX n'en sont pas, ce sont des "BIN/CUE" mais pas des ISO et ils sont situés sur une clef USB en FAT32. Les ISO ne sont que pour les jeux de type PS2 et PS3, seulement pour eux et là ils sont soit en interne (PS2ISO), soit en interne et externe (en NTFS) pour les jeux PS3ISO. Pas de jeu en format JB.
    Je n'ai pas re-scanné les contenus lors de mes changements de mode de WMM.
    As-tu une réponse pour mes "BIN/CUE" qui plantent lors de leur démarrage ???

No, my PSX type ISOs are not, they are "BIN / CUE" but not ISO and they are located on a USB key in FAT32. ISOs are only for PS2 and PS3 type games, only for them and there they are either in (PS2ISO), or internally and externally (in NTFS) for PS3ISO.
    No game in JB format.
    I did not re-scan the contents during my WMM mode changes.
    Do you have an answer for my "BIN/CUE" planting when they start ???

Share This Page